-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:40290 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:26

كيف كان الوحي ينزل علي رسول الله صلي الله عليه وآله ، هل كان جبرئيل عليه السلام هو الذي يخبر النبي بالآيات الشريفة ،







اي ان الله عزّوجلّ يطلع جبرئيل بالآية اولاً ومن ثم يقوم بتعليمها للنبي ؟ واذا كان كذلك ، كيف والحال ان النبي صلي الله عليه وآله افضل واكرم عند الله من جبرئيل عليه السلام ؟
جواب سماحة الشيخ محمد السند : بسم الله الرحمن الرحيم
اقسام الوحي النازل علي النبي (ص) في قوله تعالي ( وما كان لبشر أن يكلمه الله إلا وحياً أو من وراء حجاب أو يرسل رسولاً فيوحي بإذنه ما يشاء أنه عليم حكيم ) وروي زرارة عن الصادق عليه السلام قال : قلت لأبي عبد الله (ع) جعلت فداك الغشية التي كانت تصيب رسول الله (ص) إذا نزل عليه الوحي ؟ قال : فقال : ذاك لم يكن بينه وبين الله أحد ، ذاك إذا تجلي الله له ، قال : ثم قال : تلك النبوة يا زرارة وأقبل بتخشع .
وروي هشام بن سالم عن الصادق (ع) : وكان رسول الله (ص) إذا أتاه الوحي من الله وبينهما جبرئيل (ع) يقول : هو ذا جبرئيل ، وقال لي جبرئيل وإذا أتاه الوحي وليس بينهما جبرئيل تصيبه تلك السبتة ويغشاه منه ما يغشاه لثقل الوحي من الله «عزّ وجلّ»
وفي هاتين الروايتين ذكر القسم الأول من الثلاثة المذكورة في الآية والقسم الثالث وأما القسم الثاني فكان في تكليمه تعالي للنبي ( ص) في ليلة المعراج كما في أحاديث المعراج .
وأما الأفضلية فلا تثبت للوسيط بين طرفين علي الطرف المرسل إليه إذا لم يكن للوسيط هيمنة وقيمومة وولاية علي المرسل إليه ، كما هو الحال في ساعي البريد الخاص بين الملك ووزيره وتستطيع أن تتمثل بحاجة بدن النبي (ص) للطعام والشرب ونحو ذلك ولكن لا يعني أفضلية الطعام علي روح النبي (ص) وذاته النورية المقدسة ، إذ للإنسان فضلاً عن النبي (ص) درجات من الوجود والحقائق ، واحتياج بعض درجات الوجود النازلة كقواه الحسية الشريفة النازلة لوساطة جبرئيل لا يعني احتياج درجة وجوده النوري الذي هو فوق مقام جبرئيل لا يعني إحتياجه في ذلك المقام إلي وساطة جبرئيل ، ومن ثم لما عرج صلّي الله عليه وآله إلي مقامات القرب فدني فتدلي لم يستطيع جبرئيل (ع) مسايرته وقال لو اقتربت أنملة لاحترقت

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.